Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-11, 12:21   #49
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg liker ikke cupcakes. Jeg skjønner hva Polyanna sier, og er enig et stykke på vei, men jeg blir også litt provosert av det. Antagelig fordi jeg har noen såre tær.

Jeg har lett for å bli stresset. Stress for meg oppstår særlig når jeg skal prestere på grensen av egne erfaringer og evner. Det er da jeg strekker meg, lærer mer og vokser. Det er gøy, krevende og tilfredsstillende. Og jeg blir stresset av det.

Jeg blir også stresset når jeg føler at jeg ikke strekker til for ungene mine. At de får for mye videobarnevakt, for lite positive aktiviteter eller jeg kommer for seint til foreldrekaffen i barnehagen.

Stress er noe jeg takler greit i perioder, men jeg har mye lavere stressterskel enn jeg hadde før. Jeg har lett for å spenne musklene for mye, og ender opp med muskelvondt, hodepine, bihulebetennelse (!) og generell slitenhetsfølelse som ikke går over (og snarere forverres) av helgefri.

Jeg har vært sykemeldt som følge av stressrelatert utmattelse. Det er ikke noe gøy, og det er i hvertfall ikke lønnsomt for samfunnet. Jeg har funnet ut at for meg fungerer det bedre om jeg jobber litt mindre enn 100% stilling. Ikke fordi jeg skal bake cupcakes, men fordi jeg skal stresse litt mindre. En stressende tidsfrist i uka er nemlig bedre enn to.

Og så hender det at jeg gjør litt husarbeid eller baker kringle i stedet for å gjøre andre ting. F.eks. kjøpe ny kjole fra Mette Møller. Det ser ikke like fint ut i nasjonalregnskapet (ingen penger ut, ingen penger inn). Men at ikke-økonomisk verdiskapning ikke regnes med mener jeg er en svakhet ved nasjonalregnskapet, ikke ved mine prioriteringer.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat