Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-06, 13:34   #48
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Hmm, det hørtes spennende ut. Det er ikke så langt fra rekreasjonshjemmet og barnehagen her, kanskje det kunne gått ann å få til noe lignende hos oss?

For å fortelle litt mer så er dette en del av et "fokus på sunt kosthold"-prosjekt som har pågått i barnehagen siden i fjor høst. Vi har blant annet hatt foreldremøte med ernæringsrådgiver. Det er SU som har tatt initiativ til prosjektet og barnehagen følger veldig bra opp med temadager o.l.

Prosjektet med mat fra eldresenteret har vært støttet av kommunen og er nå evaluert av barnehagen og foreldrene. Jeg er veldig spent på hva utfallet blir. De største barna har reist til senteret i små grupper (2-3 om gangen) og hjulpet kokkene med å lage maten. De ansatte har meldt at barna er veldig flinke til å smake på alt, og at barna syns det er spennende med middagsmat. Dette er fulle måltider som inntas rundt 13:30. Jeg syns det er en veldig passende tid på dagen for barn å spise dagens største måltid. Det har vært tydelig forskjell på Vesla de dagene hun har spist middag i barnehagen, hun er mindre sliten og har mer energi. Hun spiser kanskje litt mindre av vår middag, men det syns jeg ikke er så farlig. Vi spiser aldri før fem, og jeg tror hun trenger energipåfyllet mer midt på dagen enn to timer før leggetid.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat