Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-21, 11:24   #46
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg er på en toer, fordi jeg legger til grunn at denne regjeringa har drevet ostehøvelkutt på FHI og NAV (og alle andre nødvendige statlige etater) siden de kom til makta, og heller bygd ned enn opp beredskapen. Hadde FHI og NAV vært satsa på, og dermed hatt bedre bemanning og systemer, så ville vi unngått svært mange av problemene vi har strevd med. (Og nei - forrige regjering gjorde heller ikke verdens beste jobb på dette området. Men drepte ihvertfall ikke fagmiljøene med ostehøvelkutt).

Byråkratene derimot, de har gjort en strålende jobb! De gangene regjeringa har gjort som de blir fortalt av fagfolk syns jeg det har gått bra, de gangene regjeringa har overkjørt fagfolket pga NHO, toppidrettsmafiaen, o.l., så har det gått åt skogen.

De unngår stryk pga stort sett bra kommunikasjon.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tenker at om de hadde kommunisert med noen på stortinget om en del av tiltakene, før de ble innført/iverksatt, så hadde man forhåpentligvis unngått pr-blemma, eller var det kanskje KrF som fikk viljen sin når polene stengte. Det var unødvendig å stenge de, mrn symboleffekten av å åpne de så fort var uheldig.
Jeg tror - at om flere hoder hadde vært involvert, så hadde det kunne vært ummgått.

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Jeg klinket til med et terningkast en. Det ligger til grunn at jeg siden i fjor sommer har synes at det er svært underlig at regjeringen vår har akseptert importsmitte mens store deler av landet vårt har måttet ta støyten for det. Kort sagt. Ungene våre foreksempel.

Disse tre innleggene setter fingeren på mye viktig og landet noen luftige surretanker for meg. Denne regjeringen styres for mye av markedsliberalistene og av NHO heller enn av de konservative og av fagfolk. Dessuten blir det veldig synlig at ostehøvelkutt er noe forbanna tull (unnskyld språket). Statsministeren er også dårlig på å innrømme feil, jeg lurer på hvordan det påvirker muligheten for reversering av tiltak som har dårlig eller feil effekt i fht hva man så for seg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat