Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-21, 11:20   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.523
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få ryggsekken til å sitte godt

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Og ikke lavere enn 15%. Burde jeg få målt det tro? Eller kan det virke triggende... Om jeg ikke får vite tallet men bare om det er lavt eller passe vil det kanskje ikke trigge ønske om å gå ned mer. Usikker.
Skal forresten ha ansvarsgruppemøte med bare fastlegen og psykologen snart, håper jeg. De kan sikkert mene noe om det.

Uten å være noen psykolog er min tanke at jeg ikke tror du trenger enda en ting du skal fikse. Problemet ditt er jo ikke kroppsvekt i seg selv, men at du ikke har et avslappet forhold til det, uansett hvilken retning det går i. Antar du vil bli like fokusert på å bli "flink" til å gå opp som til å gå ned.

En klok psykolog jeg snakket med sa en gang at problemet med mange som blir psykisk syke er at de også skal være veldig "flinke" til å være syke. Og blir de ikke friske er det fordi de ikke har vært flinke nok. Det blir et selvoppfyllende profeti. En undersøkelse (som denne personen nevnte, derfor ingen link) fra Danmark, som testet ulike behandlinger av folk som hadde møtt veggen; ulike former for terapi, fysisk trening, friluftsliv, yoga og meditasjon, kosthold etc, viste at gruppen som hadde raskest bedring var dem som fikk i oppdrag å rett og slett ligge mest mulig på sofaen og se på serier på TV eller lese blader.

Du får gå på tur med den sekken du har, men prøve å ikke laste for tungt. Hvis du skal ha mer tyngde bør det i tilfelle være i form av sjokolade (nei, ikke 86%). Og se hva du får til med diverse ekstra polstring. Eller en annen sekk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat