Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-20, 14:04   #616
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Man spretter et lite hull i linningen der det er søm, typisk midt bak, og trer inn en strikk som er passe stor ved hjelp av en sikkethetnål.

Erfaren. Det er eneste måten min eldste datter kan ha tights f. eks

Så klipper vi av og tar ut den strikken når hennes normalvektige søster arver dem noen år senere

Ja, dette har jeg også gjort mange ganger. Problemet er gjennomføringen her. Vår private tradisjon, som for all del ikke må brytes, går ut på at jeg legger fram disse pysjene natt til julaften, slik at de ligger der om morgenen når ungene (nå ungdommene) våkner. Så tar de på seg disse, og tar med seg julestrømpene sine (som blir hengt opp ved senga), før de går inn i stua og ser på juletreet og pakkene, også sitter de i sofaen i de nye pysjene og ser på julemorgen (jada, ungdommer), mens de spiser fra innholdet i julestrømpene.

Det må altså gjøres, uten at hun har sett eller prøvd pysjen, og da er den modifisert for alltid, slik at den ikke kan byttes (noe som egentlig ikke er særlig aktuelt uansett kanskje). Denne har et glatt stykke foran, og strikk bare fra sidene og bak. Elastikken bak er ikke slik at den lett kan skiftes eller strammes (her ser du hvordan buksa er bak, og slik er den foran). Helst ville jeg hatt et bånd i samme stoff som resten av pysjen, som kunne knyttes i en feiende flott sløyfe midt må magen.

Nei, jeg får se litt nærmere på den en kveld, og måle mot andre ting som hun har, og se hva jeg kan gjøre. Eller eventuelt levere den inn igjen, og heller kjøpe en annen pysj (men har mest lyst til å gi henne denne, siden hun for en gangs skyld ønsket seg).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-11-20 kl 14:13.
My er ikke aktiv   Svar med sitat