Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-24, 18:40   #48
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.605
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filosofi (transperson som eksempel)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når det gjelder transpersoner, så vet jeg at det er såpass "utrygt" for mange, at jeg syns det er greit å signalisere, på et vis, at man er en "trygg" person. Men det tenker jeg man gjør best ved å bare dukke opp som et normalt menneske, og snakke som et normalt menneske, på en måte.

Enig. Personlig ville jeg oppfattet mer eller mindre subtile hint som et signal på det motsatte av at vedkommende er en trygg person.

En gang var jeg i en diskusjon om hvorvidt det er greit for heteroseksuelle å bruke regnbue-symboler, eller om det burde være forbeholdt skeive. En av de ikke-skeive der sa at hen bruker regnbue-symboler for å signalisere at hen er en trygg person. Det synes jeg var en veldig fin tanke. På jobb bruker jeg regnbue-nøklebånd og har fått flere hyggelige kommentarer fra elever som setter pris på det.

Når det gjelder spørsmål om underlivet, er det vel ikke slik at folk spør direkte hvordan underlivet til noen ser ut, men det er påfallende hvor mange som tenker at det å for eksempel spørre noen om de "er operert" eller om "klitoris blir større når man får testosteron/penis krymper på testosteron-blokkere" er helt greit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat