Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-12, 21:56   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tolke brev fra NRK (lisens)

Jeg har vært i din situasjon: TV, men ingen tilgang på mottaker etter at det analoge nettet ble lagt ned. Det som teller er om du er i stand til å motta TV-signaler, ikke om du har en TV-skjerm. Så lenge du ikke eier en dekoder (eller eier en som er ødelagt, satt på loftet eller lånt ut til svigermor), ikke har kabel-TV eller boks for digitalt bakkenett (eller andre mottaksordninger som jeg ikke har tenkt på), så skal du ikke betale lisens.

Vær forberedt på at du vil bli kontrollert for dette på ett eller annet tidspunkt, men så lenge du kan stå inne for opplysningene, er ikke det noe problem.

Vi hadde TV i nær to år, uten mottaker, og vi betalte ikke lisens. (Jeg sendte en e-post i sin tid og "sa opp medlemskapet" hos NRK.)

Vær obs på at fritak for lisens betinger at det ikke er mulig å motta analog TV-signal i ditt område. (Hvis det fortsatt er noen steder i landet som har det? Det var det nemlig da jeg sa opp lisensen vår.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat