Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-09, 18:52   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.153
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Jeg følger opp fjoråret (der jeg knapt greide å fullføre en eneste bok, men begynte på en hel haug) med å ha startet på to stykker så langt. Det er
Markus Zusak: The Book Thief - jeg falt for den allerede i den par-sider-lange innledningen, som bl.a. minnet meg om klassisk Bringsværd på sitt beste, samt i et bitte lite glimt om Terry Pratchett. Ikke fordi den egentlig ligner, for det gjør den ikke, egentlig bare fordi Døden er en såvidt sympatisk skikkelse.
Daniel Kehlmann: Die Vermessung der Welt - lånte den av svigerfar i julen (mye med tanke på å friske opp tysken min ytterligere), og den ser etter et par kapitler lovende ut. Det er en roman om Carl Friedrich Gauss og Alexander von Humboldt, og vil muligens appellere mest til realister, som gjerne har et visst forhold til disse fra før, i alle fall bør man muligens ha en viss interesse for vitenskapshistorie. Men det ser definitivt ut til å være en roman og ikke mer eller mindre godt skjult populærvitenskap. Gauss virker å ha vært en usedvanlig usympatisk person, noe som passer godt med det jeg har lært om ham før.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat