Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-16, 18:37   #14
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hvorfor er vi så sure og negative og smålige?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er det absolutt. Jeg tenker at svært mange av disse nettkrigerne er folk som (i norsk sammenheng) ikke har så mye og som er generelt rasende over det og som absolutt ikke har lyst at fremmede skal komme her og true velferden de tar i mot. Grunnen til at jeg tar frem det er at de kommer spesielt frem i asyl/flyktningedebatter.

Det er jo lett å dele for sånne som meg som har trygg og greit betalt jobb, kjipere dersom man er på bånn av den sosiale stigen.

Det er ikke vanskelig å forstå mekanismene rundt at folk som har lite og er skuffet over livet kanaliserer frustrasjonen og avmakt i kommentarfelt. Men jeg tror ikke det utelukkende er denne gruppen som har kastet seg på bølgen. Mange i jobb og med ting på stell er også sikre på at alt vil gå rett vest om vi ikke er lure nok til å stenge Norge. De uttrykker seg kanskje på mer diplomatisk vis, men det er mistenksomhet er smart og raushet er dumt som er budskapet. Det er fint og lurt å være informert og realitetsorientert, men jeg blir sliten av all kynismen.

Igjen, det er ikke politisk uenighet som er plagsomt. Men når det blir helt feil for mange at kongen anerkjenner mangfoldet vårt og oppmuntrer til fellesskap, så blir ånden så stusslig.

Men, altså, dere må gjerne fortelle meg at jeg tar feil. Kanskje er det ganske få som roper høyt.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 07-09-16 kl 19:04.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat