Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-16, 17:51   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er vi så sure og negative og smålige?

Bittelite rikt oljeland, en prikk på verdenskartet. UNICEF bekrefter at aldri før i historien har det vært flere barn på flukt i verden. Samtidig i Norge: Vi har en regjering som skryter av at aldri før har det kommet færre asylsøkere i Norge. Jeg må noen ganger klype meg selv i armen for å ta innover meg tidene vi lever i, alle kontrastene og paradoksene.

Det finnes ikke lenger politisk lederskap, med unntak av Merkel (av alle!) som snakker om humanisme og moralsk ansvar for mennesker i nød (moralsk kompass i dag = politisk selvmord).

Reaksjonen på Kongens tale er typisk for vår tid - kynismen tar overhånd og alle som snakker slik er naive, dumme eller enda verre: godhetsposører.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 07-09-16 kl 19:38.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat