Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-15, 11:06   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste lav-FODMAP-oppskrifter eller tips om ferdigprodukter?

Jeg spiser fiberbrød fra Det glutenfrie verksted, det er superenkelt å lage og faktisk veldig godt. Har også laget loff derfra som er veldig god, men det spiser jeg jo ikke så ofte, da. Ferdige brød er det lite av, men Coop sitt er ganske ok, og så kjøper jeg på Baker Hansen av og til, men de er vel bare i Oslo/Akershus. Jeg prøver å ikke spise veldig mye brød, men det er nå en gang både godt og lettvint en sjelden gang.

Det er fort gjort å henge seg opp i det samme ja, jeg gjør også det. Prøver å variere med nevnte cottage cheese-lapper, bokhvetepannekaker og proteinvafler, og så spiser jeg litt riskjeks og sånt innimellom.

Det er en del brødoppskrifter i den Facebookgruppen jeg nevnte, jeg har bare ikke fått surret meg til å prøve dem ennå. Ellers har både Lyngstad og Ågotnes mange gode alternativer synes jeg, så anbefaler bøkene deres og også bloggene. Bare vær obs på at Lyngstad har noen oppskrifter med spelt som ikke er lav FODMAP, det er nemlig kun surdeigsbakst med spelt som er lav. Det var ikke så nøye utforsket da hun skrev boken, såvidt jeg har skjønt. Begge forfattere kommer snart ut med nye bøker også.

Superfrokosten min er laktosefri yoghurt med 1-2 ss cottage cheese, blåbær, evt. litt banan hvis jeg har, glutenfri havregryn, linfrø, gresskarfrø og solsikkefrø. Det går ned litt på autopilot, men jeg kjenner at jeg sikkert bør variere mer snart. Jeg har pleid å lage granola selv, så må snart sette av litt tid til å lage opp diverse.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat