Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-19, 15:14   #59
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.570
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Samtale mellom foreldre og datter på 8 i dag. 5 grader, regn og kaldt. (8, snart 14 den ungen der altså!)

-Du, jeg ser faktisk magen din [når du har på den tskjorta der]
-Det er meningen!
-Det er for kaldt ute!
-(oppgitt blikk) Jeg har da noe utenpå! (en tynn, åpen skjorte ja. fortsatt, jeg ser magen din!)

Dette er den ungen som har hatt ansvar for å velge selv fra hun var knapt tre og klikket i vinkel for at mora hadde valgt FEIL TRUSE til henne. vi har veiledet i forhold til "noe under eller noe utenpå" ungen som gikk i ullundertøy og kjole i bhg har gått i ullundertøy og tskjorte og kort-kort shorts på skolen, og i dag altså hullete dongribukse (dahh, jeg har tights under! Jada, åletrang bukse, men klart hun har plass til tights under, trolig kan hun trekke den opp og ned uten å åpne knappen likevel også.... ), tskjorte som er videre enn den er lang så en ser hud over bukselinningen, og altså ei åpen løs bomullskjorte. Slutten av oktober og mora heller mer i retning av ull...

Men hun er på en måte nesten anstendig.... hun har ull og fleece på skolen om det blir kaldt. Og en skikkelig genser.

Jeg ser ikke helt frem til tenårene med den ungen der. Men så lenge hun kler seg innen rimlighetens grenser får hun prøve seg frem. (Og ja, vi styrer jo sånnsett hvilke klær vi kjøper, men vi kjøper minimalt med klær til henne, hun arver en sekk eller to med klær hver sommer av sin halvannet år eldre tante)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat