Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-15, 09:32   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekrem av fløte og sjokolade

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hvilken fløte bruker du til dette?

Og hva bruker dere sjokoladekrem til? Det høres utrolig godt ut!

Jeg foretrekker denne, det er den som ligner mest på kufløte og smaker aller best. Finnes i sprayboks også, genialt. Har kun sett den på nettbutikker og på Mega på Madla da, men siden Mega der har den så bør jo egentlig andre slike butikker også kunne ta den inn.
Får jeg ikke tak i den bruker jeg Alpro airy & creamy, eller Go Green havrefløte. Begge funker fint. Har aldri merket noe særlig forskjell på å bruke disse tre kontra vanlig kufløte til slike ting, heldigvis. En dessertfavoritt er å blande (trenger ikke å piskes) en kartong Go Green-fløte med et par gode ss kakaopulver, litt vaniljesukker og litt hakket sjokolade (evt. knust Oreokjeks) og ha i porsjonsglass og sette kaldt. Nydelig sjokolademousse på 1-2-3. Serverte disse på en pop up-restaurant en gang og alle var helt ville og skulle ha oppskriften.

Det er også kult å smelte sjokoladebarer (Snickers, Mars osv, jeg bruker melkefrie versjoner) i fløte og piske opp.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat