Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-14, 13:45   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis fisken kunne skrike - om fiskevelferd

Nå måtte jeg inn og sjekke reglene for kyllingslakt.

Jeg tror jeg er stort sett enig med deg i forhold til både jakt, hjemmeslakt (innenfor gjeldende lovverk), og at det er forskjell på f.eks. insekter og større dyr. Jeg lærer også ungene at de ikke skal plage innsekter.

Men for å ta kyllingeksemplet. Der går det en grense på 3 kg for når det er ok å vri hodet rundt (eller knekke nakken er det vel) eller ikke. Men de skal uansett bedøves først, så vidt jeg har skjønt. Når det gjelder fisk, er det ikke noe krav om bedøvelse, og så vidt jeg vet er det opp til fiskeren hvordan hun eller han avliver - uansett størrelse. Samtidig viser forskning at fisk opplever smerte. Hvorfor er det forskjell på en kylling på 3,5 kg og fisk på 3,5 kg?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat