Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-17, 09:15   #53
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Gode tips her, takk.

Jeg var en slik som sto på butikken og tok av ekstra emballasje, men har nå gått over til å velge bort dobbeltemballerte varer (og de er det jaggu nok av, for noe tull).
Når det gjelder grønnsaker og frukt er jeg litt delt, jeg vil gjerne ha råvare som ikke er klemt ihjel og tafset på av masse folk, men da blir det jo gjerne de emballerte varene som må velges, så her havner jeg på en mellomløsning. Jeg har pleid å ta med meg poser til dette, men bh-vaskepose var jo et supert tips som jeg skal ta i bruk.
Matrester har jeg i stor grad i "kjørler" av glass eller porselen, jeg har massevis av slikt.
Ellers er vel plastsortering noe av det viktigste vi gjør, og det gjør vi skikkelig her i heimen.
Jeg prøver også å velge bort plast og engangsgreier så godt som overhodet mulig, og har til og med avtale med kaffesjappa mi om å få låne kopp der når jeg tar med kaffen, som jeg leverer tilbake om jeg har glemt termokoppen min, noe jeg ofte gjør.

Jeg har også ansvar på Miljøfyrtårnserifisering på jobb, og på den måten får jeg veldig god innsikt og kunnskap om tiltak, mål, og resultat, samt veldig god innsikt i avfallshåndteringen, og hvor viktig det er med sortering for resirkuleringen sin del, men også at restsøppel resirkuleres i form av brenning til miljøvennlige energikilder.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat