Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-17, 19:40   #84
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studenter med lommepenger fra far og mor

Jeg ser helt klart at det med sponsing fra foreldre er mer nødvendig i dag enn da jeg selv var student. Det er bare å se på leiepris kontra beløp utbetalt i måneden. Men det er noe med det å kjenne på kroppen hvordan der er å snu på krona. Kanskje må leve på det i skapet som er av typen spaghetti en uke før kontoen fylles osv. Jeg tror det er sunt.
Levde selv på minimalt med penger i ganske mange år, men da sammen med mannen min so jeg møtte første året ute av redet. Etter tre år klarte vi å kjøpe vår første bolig med kausjonshjelp fra mine foreldre. Men levde da også på et minimum. Men fordi vi fikk den hjelpen da klarte vi å pusse opp og selge meg god fortjeneste og vi bygde oss opp en egenkapital vi har økt for hver bolig. Og dermed endt opp med grei bolig i voksen alder helt uten høyere utdanning og millioninntekter.

Ser for meg å hjelpe barna våre ja. Men hvordan får vi se. Det kommer andre på hva de skal. Men jeg kommer til å la de få prøve seg selv. Har selv måttet ringe foreldre og tigget penger. Ikke gøy. Lærte meg å omprioritere i ettertid, og det er virkelig fornuftig å vite prisen på ulike matvarer feks.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat