Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-17, 18:44   #82
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.931
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studenter med lommepenger fra far og mor

Med tanke på hvor vanskelig det vil være for barna våre å kjøpe bolig senere i livet, så ønsker vi å hjelpe våre barn i studietiden. Men det vil ikke være snakk om direkte lommepenger. Skal de studere her i byen, så vil det være aktuelt å bo hjemme, men da gjør vi nok litt om slik at det blir litt mer hybeltilværelse. Ingen er tjent med at vi går oppå hverandre Skal de studere i en annen by eller i utlandet så kan det være aktuelt å hjelpe med boligkostnader. Optimalt sett så hadde det vært flott om de kunne klart seg uten studielån, for da stiller de i en helt annen kategori når de skal inn på boligmarkedet. På en annen side så er det jo helt klart at det vil fordre et fornuftig og edruelig forhold til sin økonomi. Festes det bort og vi ser de er ikke er ansvarlige nok, så vil det jo være mot sin hensikt.

Vi har også sagt klart at frøknen aldri skal gå alene hjem på kveld/netter - vi sponser taxi. Det skal aldri være snakk om at "det hadde jeg ikke råd til". Det kan fort være at det vil gjelde poden også.

Vi hadde noen venner som fikk hjelp hjemmefra, og de var veldig sparsommelige i studietiden og førte ikke til noe form luksustilværelse.

Min mann og jeg fikk ikke hjelp hjemmefra. Vi var studenter i Trondheim, og jobbet kun om sommeren. Null problem å klare oss på studielån og stipend den gang. Vi fokuserte fullt på studiene, og jeg var svært aktiv i studentorganisasjoner og linjeforening, som igjen hjalp med godt ifm jobbsøking senere (og faktisk så gav det meg jobb på universitetet før jeg var ferdig med studiene). Det var et veloverveid valg jeg gjorde.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat