Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-21, 22:03   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken lader har du til elbilen?

Sentralt for hvilken lader man velger, kan være det elektriske anlegget i huset. Som ellers nevnt er er Easee/Tibber-komboen en årsak til at mange velger Easee. Et element her kan da også være lastbalanseringen hvis man ikke har så mye ledig "kapasitet" på det elektriske anlegget.

Har Easee. Foreløpig ikke kombinert med Tibber. Installasjonen er gjort med 32A 1-fas. 50A hovedsikring, så har stilt ned maks hva laderen kan trekke via appen. 22A i vinter, men økt til 25A nå (og har sikkert såpass lavt peak-strømforbruk om sommeren at godt jeg kunne kjørt det enda mer opp, men egentlig ikke behov). Installerte med 32A da det kan være at jeg senere får byttet til større inntaks- og hovedsikring (krever søknad til everket - mulig jeg gjør det i forbindelse med renovering av badet etter hvert - kan være praktisk å gå opp til 63A, hvilket jeg har kraftige nok kabler for i hvert fall, hvis everket tenker at de har kapasitet i området til å gi meg det...).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat