Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-23, 09:53   #60
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Palestina og Israel?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Vi er nå i en situasjon hvor det å bli igjen i Gaza, uten mat, drikke og uten mulighet til å være trygg, framstår som helt umenneskelig. Israel har skapt denne utrygge og uholdbare situasjonen for de som nå bor i Gaza. Men om løsningen er å evakuere alle fra Gaza, så betyr det at man kapitulerer og i realiteten
1) gir landet til Israel (for Israel har ikke respekt for landegrenser), og
2) sprer det palestinske folket utover.

Pest eller kolera?

Det jeg skrev var ikke å evakuere ALLE i Gaza, men å gi mulighet til at de som trenger det mest kommet ut og får den hjelpen de trenger. For dem haster det veldig. Det må vel være viktigere at unger overlever og får behandling enn å holde dem tettpakket i Gaza for at ikke området skal tømmes? Jeg forstår ikke.

Disse ungene og skadede kan jo også evakueres midlertidig. De kan umulig brukes som et forsvar? Da blir de jo i realiteten menneskelige skjold.

Det virker dessverre ikke som verdenssamfunnet står i kø for å bistå.

Løper man ikke egentlig Israels ærend om man lar de mest sårbare bli igjen?

Jeg vet sannelig ikke, men man får neppe løst storpolitikken nå og samtidig trenger barna akutt hjelp. Det virker nærmest umulig å gi uten å sende inn mange hjelpearbeidere.. noe som også virker umulig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat