Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-21, 10:21   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Det er en hyggelig tanke.

Jeg har prøvd å ha en "åpen hus" tankegang rundt julaften, men har ikke gått lengre enn å invitere i eget nettverk. En enslig venninne av min mor har hatt en stående invitasjon, men har foretrukket å feire alene. Ett år hadde vi en venn av min bror, student som av ulike årsaker ikke ville reise hjem den julen. Og de siste årene har vi hatt en utenlandsk venn av min mann som ikke har kunnet reise hjem på grunn av korona.

Dersom du er åpen for å invitere noen du ikke kjenner ville jeg tatt kontakt med enten Røde Kors eller Kirkens bymisjon og kanskje åpnet for enslig innvandrer, eller innvandrerfamilie med små barn som både kunne hatt glede av å bli invitert til noen og av å bli introdusert for norsk juletradisjon.

Ellers er det mulig å ta kontakt med den lokale studentsamskipnaden og se om de har oversikt over studenter som av ulike årsaker ikke får reist hjem til jul og kanskje ville satt pris på en invitasjon til familiejul.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat