Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-20, 00:25   #30
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Selges Flipbelt i fysisk butikk?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har forresten kjøpt Garmin-klokka du anbefalte. Ikke belte foreløpig, mannen mente jeg først burde prøve uten. Har ikke løpt mye med den ennå, men ser at pulsen nok er for høy. Snittpuls på rolige (langsomme) turer er på rundt 140-150. Det er vel litt høyt.

Gratulerer med pulsklokke!
Jeg vil absolutt anbefale deg å ha et pulsbelte til klokka. Håndleddsmåling fungerer greit til gåing og helt rolige aktiviteter, men er veldig unøyaktig når man løper. Hos meg kan det gjerne være 30-40 slag feil og da er jo vitsen borte.

Om 140-150 er høyt er vanskelig å bedømme når man ikke vet makspuls eller terskel. Har du 180 i makspuls er det litt høyt, men har du over 200 er det fin langturpuls. Eneste måten å finne riktig makspuls på er å teste den. Det kan man få gjort på en del Løplabb-butikker, på enkelte treningssentre og noen steder på Høgskoler eller andre utdanningsinstitusjoner for idrettsfag.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat