Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-21, 10:48   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Landbruksoppgjøret - bøndene har brutt

Helt ærlig, så tror jeg at bøndenes sak gjøres usexy av at det er så hinsides komplisert å følge med på oppgjørene. Vi skjønner ikke hva det betyr, men gjetter at bøndene får forferdelig mye penger, når det er snakk om statlige overføringer, og vi skjønner ikke hva målpriser betyr. Vi klarer ikke å regne ut en normal årslønn for en bonde, når man skal ha med traktoren og eiendommen og hvilken måte det drives bruk på.

Jeg er for lokalt landbruk og selvforsyning (#pessimist), og mener at matproduksjon burde være et yrke man kan leve av. Det ville også gjort underverker for dyrevelferden, tenker jeg, om ikke bønder måtte halse fra fjøset til lærerjobben.

(Samtidig har vi en del bønder her jeg bor som er så utrolig usmakelige i storbonde-SP-dieselbilretorikken sin, at de støter fra seg mange av de som idealistisk sett kunne talt deres sak og lagt igjen mye penger i ekstra gode lokalproduserte matvarer.)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat