Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-16, 10:57   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Making a murderer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke sett hele serien ennå, men tenker at en av seriens styrker er nettopp det at han ikke nødvendigvis er så innmari likandes. Og det er egentlig ikke interessant om han er skyldig eller ikke heller. Serien peker på det problematiske med denne saken på to vis slik jeg ser det: Både at fattige mennesker med til dels tvilsom moral lettere blir mistenkt og dømt for ting, og bevisbyrden er ikke like høy som om det er et ressursterkt og tilsynelatende hyggelig menneske som blir dømt. Det andre er at når politiet m.fl. tillater seg å tukle med bevis, senke bevisbyrden og ikke etterforske skikkelig og det blir oppdaget, så risikerer man at skyldige går fri.

Ja, og jeg føler at hele taktikken her var at han ikke ville ha råd til en god avokat, som kunne avsløre alle feil som ble gjort.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat