Tråd: GTA og alder
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-16, 22:30   #165
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke hør på Barnevakten – vil barnet spille et spill og du er usikker på om det er greit å spille, ja, så spill det sammen med barnet. Da kan du selv sette ned foten når du mener spillet ikke er egnet.

Jeg er enig med han. Jeg har vært altfor dårlig til å sette meg inn i de spillene gutta mine har spilt. Nå blir jeg fysisk dårlig av mange dataspill (blir "bilsyk"), så jeg kan ofte ikke spille. Men mannen min følger med. Spiller selv, leser seg opp på div. foreldreguider, osv. Pluss at vi har en storspillende sønn på snart 22 som har veldig sterke meninger (grunnet erfaring) om hva lillebroren kan få spille. Så trettenåringen får derfor spille noen 18-årsgrensespill, mens andre er strengt forbudt.

Mens jeg tenker at dersom det faktisk står 18-årsgrense på spillet - ja, så er det sikkert en god grunn til det. Jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke da bare kan si at "det spillet er du ikke gammel nok til".
Dra'n litt lenger, så kan du jo sammenlikne med de som sender vin med sekstenåringen på fest sånn at de ikke skal drikke sprit, liksom.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat