Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-17, 10:44   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer kjøttfri mat. Hvilke matvarer er det greit å ha i hus?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

"Noe som ligner kylling" vil være det verste. Hun er jo veganer av dyrevernhensyn og mener fjærkre er det mest motbydelige og hvis hun skulle spise kjøtt igjen (noe som kan skje), vil det i alle fall ikke være kylling. Finnes det noe som minner om hjort? Hun liker soya, tofu, og vi har prøvd noen av veganerburgerne, men hun nekter å gi tilbakemelding. Hun er sånn "kan bare spise tilbehør, alt er fint"-type, og bor heller ikke i Norge, så hun har ikke oversikt over hva som finnes her.

Hehe jeg er jo også det av dyrehensyn (og miljø og helse, selvsagt), er jo veganer og hadde ikke vært det om jeg ikke var det av dyrehensyn da veganisme først og fremst handler om nettopp dyr. Jeg hadde aldri spist kylling nettopp pga hvordan de blir behandlet (blant annet også i eggindustrien) men det er jo ikke _smaken_ jeg er imot, så det at det finnes noe som ligner men som faktisk ikke*har vært et levende dyr og ikke ER ekte kylling, er ypperlig for sånne som meg som faktisk liker kjøtt (og egg og melk). Dette er jo ikke et dyr og har aldri vært det. Men folk er jo forskjellige.

Tror ikke det finnes så mye som ligner på hjort. Men et godt tips er å sjekke ut youtube. Jeg driver jo en stor matblogg (som nå blir enda større, da jeg har registrert den som firma og skal ha nytt design, annonsører og masse spennende fremover, er så spent) og bruker ofte youtube som inspirasjon til nye retter. Søk etter "vegetarian deer recipes" eller "vegetarian (eller vegan) recipes" generelt eller andre søkeord innenfor emnet. Får opp SÅÅÅ mye!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat