Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-12, 16:30   #23
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: (Hage) Hva gjør man i en hage om høsten

Jeg kunne godt hatt Mei som hageguru, men mistenker at geografien taler litt imot.
Det høres jo nydelig ut å la staudene bli vakre av frosten, hadde det bare ikke vært for at frosten er et temmelig abstrakt begrep i Bergen.

Jeg har klippet og fjernet temmelig mye nå, men det skyldes at jeg ikke har hatt mulighet til å prioritere hagen etter at vi flyttet inn i juli, så det var veldig mye visnet overalt. Vanligvis vil det sikkert være litt mindre å fjerne.
Jeg har snakket med moren min som har veldig fin hage og hun klipper staudene om høsten. Jeg har klippet mine ned nå, og det tar jeg sjansen på siden jeg ikke likte staudene så godt.

Men rosene vil jeg gjerne gjøre riktig, for det er en haug av dem rundt hele huset og de er litt viltvoksende oppå vintergrønne busker og sånt, så det er veldig pent.

Jeg har klippet eføy og fjernet det døde på klatrehortensiaene. Det er sikkert feil det også.
Et par "prydbusker" har jeg så godt som fjernet helt fordi de var gamle og trasige, og blir det ikke liv i dem, får jeg spa dem bort med rota og plante nytt til våren.
Jeg har nok latt ryddedillaen ta over for gode råd, men får håpe det beste og ser situasjonen an til våren igjen.


I alle fall liker jeg veldig godt å dille i hagen og er utrolig fornøyd med at vi har en.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat