Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-23, 09:23   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.900
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste tips for rengjøring av stekeovn?

Jeg brukte natron og vann sist og det tok årevis med inngrodd fett her iallfall. Jeg drysset rikelig med natron på døra (som var verst) og sprayer over vann fra en sprayflaske. Lot det virke en stund og brukte så en skrape ment for induksjonstopp og skrapte flatene rene. Døra demonterte jeg, der kan man jo som regel helt enkelt ta fra hverandre de ulike lagene med glass. Det hjalp mye, det lå ganske mye fett på de rutene man ikke kommer til utenfra. I bunnen av ovnen brukte jeg en skrubb. Jeg har en relativt gammel ovn uten pyrolyse.

Her fungerte natron og vann mye bedre enn diverse sprayer iallfall. Jeg har forresten også god erfaring med sitronsyre og oppvaskmaskinpulver pluss vann. Det er også effektivt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat