Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-22, 16:07   #65
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg tenker at det går fint at å diskutere å ikke utsette barn for BDSM. Men jeg tenker også at man bør vite hva man faktisk kan komme til å se, før man hevder at hele pride er seksualisert og dermed roper høyt om hvor uaktuelt det er for barn å delta. BDSM er selvsagt helt uaktulelt i barns pride-tog.
Jge har sett flere tog, og er usikker på om barn i det hele tatt forstår at de rare folka med halsbånd og lakk og lær, har noe med sex å gjøre.
Glitter, bar overkropp, regnbuemaling og fjærboaer er det selvsagt mye av. Og enda mer helt vanlige folk med flagg og regnbuemaling som danser og er glade. OG det tror jeg faktisk ikke barn tar det aller minste skade av.

Å bruke pronomen personen selv ønsker, burde være fullstendig uproblematisk, men er det dessverre ikke. Det er mange som hevder i kommentarfelt at de tviholder på sin rett til å velge pronomen på folk de møter. Jeg går ut fra at de aller fleste av dem ikke har folk i omgangskretsen dette er aktuelt for. I hvert fall håper jeg det. Når jeg hører om foreldre som gjør slik overfor egne barn, blir jeg bare satt ut og veldig trist.

det er mange transfolk som faktisk passerer. I en garderobe vil det i så fall kun være akkurat øyeblikket hvor et evt kjønnsorgan er synlig for andre, at man ser at noen er trans. Det vil derfor antakelig som My sier, være mye verre for andre kvinner å få en skjeggete mann inn i garderoben enn det de oppfatter som en dame.

Jeg kjenner ikke igjen at det er lite fokus på de som angrer - jeg har jobbet med retningslinjer og veileder for mennesker med kjønnsdysfori, og mener at det er for mye fokus på dette i debatten. Ikke for lite.
Tidligere var det slik at nåløyet for å få behandling var veldig trangt. veldig mange mener alt for trangt. Mange ble avvist at det eneste stedet i Norge hvor de kunne få behandling. Da måtte man også være helt tydelig på at man var villig til å gå hele veien, inkludert operasjon av kjønnsorgan for å slippe igjennom.
Mange transfolk dropper den store nedentiloperasjonen - fordi den ikke gir fullgode resultat, man klarer ikke å lage godt fungerende motsatte kjønnsorganer. Mange velger det bort fordi kjønnsorganet ikke betyr så mye for dem- eller for å kunne bevare et nogenlunde normalt sexliv.

Når det gjelder transkvinner og idrett, så forstår jeg at det debatteres. Men så lurer jeg på hvordan man skal gjøre det i praksis? Genteste? Mange transkvinner passerer. Noen sier at gjennomgått pubertet skal være et kriterium, og det kan hende det er riktig. Men hvem skal kontrollere? Skal alle kvinner måtte selvrapportere om de er født som kvinner?
Det jeg reagerer på i denne delen av debatten, er at noen fremstiller det som om transkvinner står klare til å tilrane seg noe kvinner har kjempet for - at menn gjør seg til kvinner for å rapper fordeler og gullmedaljer. Og for meg er det veldig fjernt fra den virkeligheten jeg kjenner.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat