Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-22, 14:29   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.532
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I vår familie er dette helt utopisk, ingen av oss ser på fotball. Jeg driver ikke å nekter familien min ting, men vi snakker selvsagt om hva vi syns er greit og ikke. Jeg syns det var skikkelig problematisk med både Russland og Kina, og syns vel sånn egentlig så er ALLE sånne megaidrettsgreier problematisk på så mange plan, at hvor grensa går er litt ullen.

Ja, det er nettopp dette. Det aller meste av toppidrett er shady på en eller annen måte. Engelske fotballklubber som eies av arabiske oljemoguler eller (tidligere) russiske oligarker. OL - og alt det fører med seg, i de ymse landene hvor det arrangeres. Arrangement som gir korrupte statsledere anledning til å sole seg i glansen på bekostning av lokalbefolkning og arbeidere. Korrupt pampevelde i de internasjonale forbundene. Doping, doping, doping. Rasisme, homohets og kjønnsdiskriminering. Lista er lang. Alt dette får man ikke slutt på ved å boikotte dette ene mesterskapet. Men alt fokuset, alle markeringene, alle diskusjonene, som kommer nå på grunn av akkurat dette mesterskapet, øker forhåpentligvis bevisstheten rundt disse tingene framover, og bidrar til små og gradvise endringer, og gjør noe med hvilke krav som stilles til framtidige arrangører. Vi kan jo i det minste håpe.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat