Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-17, 16:49   #5
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Hverdagsfeminismen er kjempeviktig. Ikke bare ved å stanse de negative kommentarene og oppførselen, men ved å trekke fram de flinke damene. Vær bevisst på å gjenta eller applaudere dyktige damer som sier kloke ting, gi kvinner plass ved møtebordet eller i media, og velg kvinnelige foredragsholdere der det passer. Jo flere steder man møter dyktige kvinner, jo vanskeligere er det å oppføre seg som et mannsjåvinistisk svin.

Jeg har vært borti en del mannfolk i høyere posisjoner som har prøvd seg på diverse mannsjåvinisme. Som regel roer de seg når jeg har sagt fra svært direkte og med en gang* at den typen oppførsel ikke godtas. Godt mulig jeg blir ansett som en rabiat feminazi, eller hva man bruker som skjellsord for tiden, men det er helt greit så lenge vi kan behandle hverandre med respekt i arbeidstida.

*(Fikk forresten litt småpanikk en gang jeg helt automatisk hadde gått i strupen på en svært høyt plassert politiker foran mine ledere og en rekke av hans kolleger og venner. Jeg sa vel noe sånt som "hei! Det der er ikke ok - slik har du ikke lov til å snakke om...". Han tok det heldigvis svært bra, og holdt seg godt innenfor grensene etter det. Mine ledere kjente meg, så de tok det også bra.)

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat