Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-16, 14:28   #54
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Opprinnelig lagt inn av noen, her.


Jeg er redd for at vi i forsøket på å få slutt på kvinnehets og nedvurdering av kvinner, får mange menn til å føle seg nedvurdert og marginalisert. Det settes merkelapper på menn og gutter som gruppe som jeg opplever som veldig urettferdige, og derfor synes jeg det er viktig å være bevisst på hvordan man diskuterer dette og hvordan man snakker med barn og unge om det.


Jeg synes det er viktig at også jenter skjønner hvor institusjonalisert kvinnediskriminering og kvinneforakt er.

Men: Om du bytter ut svart med kvinne og hvit med mann. Hadde du skrevet at i forsøket på å få slutt på hets og nedvurdering av svarte, får mange hvite til å føle seg nedvurdert og marginalisert?

I USA så er det jo akkurat det som skjer. Hvite føler at de mister privilegier de har. Er det derfor veldig viktig å ansvarliggjøre svarte? Det er faktisk en helt relevant sammenligning.

Jeg blir helt matt av at man ikke en gang kan foreslå at man _skal_ snakke med guttene sine om problemstillingen (ok, jeg skjønner at det var ordet føkkings som trigget til en viss grad) uten at man går i forsvar. Og det er ikke nok at man generelt oppviser respekt. I lys av de siste årets hendelser er det da masse man konkret kan ta opp til diskusjon, og man kan godt ta det opp uten å anklage noen. Jeg har en sønn, en mann, bror og de fleste av mine venner er menn så det vet jeg da at det går helt brillefint.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat