Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-12, 10:32   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Jeg syns det skal en del til før jeg syns noe er "utilbørlig støy" eller hva nå ordlyden var, i den grad at det må sies å være i strid med lovverket.

Det er avhengig av tre ting, syns jeg: Lydnivå, tid og sted. For eksempel ville høytrykksspyling av en av fasadene rundt Youngstorget vært utilbørlig under apellene 1. mai. Og pressluftboring vegg-i-vegg med kirken klokken 1115 en søndag. Betongborr klokken 7 søndag morgen i en blokk.

I et vanlig boligområde så syns jeg at det må komme på "holde-seg-for-ørene"-nivå over litt tid før det blir utilbørlig, altså. Eller i hvert fall "må heve stemmen for å bli hørt i egen hage".

Vi bor for øvrig vegg-i-vegg med en fotballbane. Der er det utilbørlig støy en og annen søndag og 1. mai, også. Ringe politiet, kanskje?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat