Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-17, 10:11   #44
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg er ikke så redd uttrykket "bry seg om", og jeg synes det er helt opplagt at vi alle bryr oss om ulike saker og grupper i ulik grad. Var det ikke sånn, hadde vi ikke hatt ulike politiske partier og interesseorganisasjoner.

Jeg kjenner mange som har brydd seg mer om miljø i ord og handling enn meg de senere årene. Og med det har de brydd seg mer om utsatte folk i andre deler i verden enn jeg har gjort og om fremtidens mennesker enn jeg har gjort. Skulle jeg blitt fornærmet om noen som har stemt på mer miljøvennlige partier og levd mer miljøvennlig enn meg hadde påpekt det? Skulle jeg kalt dem " følemennesker som liksom trodde de var mer opptatt av å bry seg om jorda enn meg"? Vi får ha integritet nok til å stå for egne ord og handlinger uten å beskylde andre for å være selvgode.

Enten må man stå for egne prioriteringer, jobbe for å endre eget partis program eller skifte parti. I år tror jeg at jeg kommer til å skifte parti. Jeg synes ikke AP bryr seg nok om miljø og svake grupper i eget og andre land, så jeg bytter til et parti som gjør det. Om jeg skulle finne på å stemme AP likevel, ville jeg ikke bli det minste fornærmet over om kollegaen min som stemmer Mdg hadde sagt at jeg brydde meg mindre om miljøet enn han. Det ville han jo hatt helt rett i. Det er handling som teller, ikke ord.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 10-09-17 kl 10:40.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat