Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-17, 09:49   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg tror ingen partier er slemme og hjerteløse - og jeg tror de fleste partier (ikke FrP, selv om de sier det), vil sørge for å ha en noenlunde anstendig velferdsstat. Men jeg tror at Rødt og SV bryr seg om å sørge for mindre barnefattigdom enn Høyre og FrP.

Når vi ser historisk på politiske beslutninger, så har røde partier kjempet mest for lavtlønnede og arbeidsfolks rettigheter og de blå partiene har ikke i like stor grad gjort det.

Alle vil ha et "godt samfunn", men de samfunnene vi ender opp med med ulikt styre, er "best" for ulike grupper av befolkningen. Hvorfor late som noe annet? Vel er det blitt mindre forskjeller mellom AP og Høyre nå, men om vi tar med hele spekteret av partier, er det selvfølgelig store forskjeller i hvor mye den praktiske politikken de ville ha satt i verk hadde brydd seg om ulike grupper i samfunnet.

Jeg tror ikke Tybring Gjedde bryr seg like mye om flyktninger som Moxnes. Er det noen som tror det?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat