Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-20, 15:43   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av politiet i rasistiske tilstelninger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er veldig usikker her, altså. Jeg tror jo at 90 % av Norges befolkning mener at SIAN bare kan gå og leke på motorveien. Men jeg synes likevel at det er utrolig viktig å overholde spillereglene også (til og med kanskje særlig) overfor meninger vi synes er avskyelige. Det er ikke politiets oppgave å avgjøre om en organisasjon er lovlig, og man kan si ganske mye på sitt eget arrangement før det bryter rasismeparagrafen.

Jeg er helt for at politiet har et mandat til å avslutte en lovlig demonstrasjon hvis de bryter loven med uttalelsene sine, men ikke fordi de generelt er provoserende - eller fordi motdemonstranter truer med vold. Da har vi en politistat.

Enig. Men jeg undrer meg over hvor langt ytringsfriheten går. Og hvordan veies dette mot andre paragrafer - slik som feks bestemmelsene om diskriminering. Jeg synes Sin drar det VELDIG langt når de holder sine demoer, men har ikke orket å lytte til detaljene i alt de sier.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat