Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-19, 09:07   #52
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg har også alltid kjøpt for mye klær, uten å tenke. Det går i perioder. Når har jeg innført shoppestopp frem til februar. Det vil si, deg er en ullkjole jeg ønsker meg å veldig. Jeg har en fra før i annen farge, kjøpt i fjor, og elsker den. Men jeg selger på Finn andre plagg (ikke alltid så lett), og får ikke kjøpe den kjolen før jeg har solgt unna tilsvarende beløp. Klær som er i sirkulasjon i løpet av 2 uker på jobb, er jo egentlig ikke mange. Derfor skal nå innholdet i klesskapet reduseres.

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Kjøpestopp er tingen. Kun sokker og truser inn. Og så budsjett etterpå.

Fant forresten denne tankevekkende epistelen en om gjenbruk.
https://www.nrk.no/ytring/gjenbruksbloffen-1.14754891

Shoppestopp fungerer jo fin-fint på meg også i begrensede perioder. Erfaringen så langt er likevel at jeg på et eller annet tidspunkt får et behov for å "avreagere", også tar det helt av. Lysten til å kjøpe overgår tilfredsstillelsen ved å gjøre det jeg vet er bra. Jeg selger mye på Finn og tise. Jeg synes det virker fornuftig med gjenbruk av kvalitetsklær og utstyr. Samtidig er jo ikke artikkelen fra NRK så overraskende. Det er ganske tydelig at en del brukere på tise og Finn selger ubrukte og lite brukte klær for å kunne frigjøre plass til nye. Resultatet er at det blir alt for store mengder klær i omløp, og at vi heller bår forsøke å "bruke opp" klærne våre.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat