Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-11, 21:46   #601
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Jeg leste om surrogati-problematikken i Frankrike, hvor det er forbudt, og hvor franske foreldre reiser til Ukraina, deretter prøver de å smugle barna med seg over grensa. Blir barna oppdaget, kan de risikere å bli fratatt og plassert i ukrainsk barnehjem. Er dette sant? I så fall: hvem har mest skyld i at disse barna lider: foreldrene som vet at de gjør noe ulovlig og likevel setter barnas tilværelse på spill ved å få dem unnfanget, eller fransk lov som forbyr surrogati (selv når noen av dem er biologisk forelder)? Jeg synes det er veldig vanskelig. Men jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde klart å sette mine eventuelle fremtidige barns sikkerhet på spill ved å få dem ulovlig unnfanget og deretter smuglet. Jeg føler det litt sånn i denne saken også. Hvordan kan man tenke at dette er en trygg måte for de barna som man får "lagd", å komme til denne verden?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat