Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-17, 10:04   #94
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Spennende og vanskelig tema. Jeg møter meg sjøl i døra støtt og stadig, slitsomme greier. Jeg henger meg på med at fokus på utseende og penhet hos kvinner (sikkert menn også til en viss grad) er et stort problem og en egenskap man skulle ønske det ikke var fokus på i det hele tatt! Det fins jo ikke viktig!

Jeg kan lett gi beng og krysse grenser som å gå med ubarberte armhuler og Crocs på butikken, og virkelig gi F. Men vanligvis i hverdagen så bruker jeg jo klær og ordner meg på håret på en slik måte som gjør at jeg FØLER MEG fin eller «fin nok». Dette er jo i min «finhetsskala» som jo på ingen måte er en universell skala. Men hvorfor gjør vi dette da? Og hvorfor er det så stor forskjell på menn og kvinner sin stil, fargemessig, former og sko? Dette kan jeg gruble mye på. Mye har vel blitt sånn oppigjennom tiden, men trives vi der vi er nå?

I tillegg så virkelig MISLIKER jeg komplimenter, samtidig som det jo på et mystisk vis er hyggelig å høre at man har «fin genser» eller «kler blått». Det er vanskeligere når det går på kropp f.eks ved at noen kommenterer at man har gått ned i vekt eller «har jo så fin hud» eller har smal midje. Huff.

Vanskelig tema, men det kokker mye ned til at jeg selv i alle fall har blitt mye mer obs på å ikke gi skryt og komplimenter for penhet/søthet og lignende, og heller på egenskaper. Det er vanskeligere med jenter enn gutter faktisk, og det er vel et tankekors (mitt yngste barn er jente).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat