Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-20, 15:34   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Huh. Åssen gjør man det?

Ikke eltefritt, men fast, "gammeldags" brøddeig, som er såpass stor at den kan deles i fire emner, som rulles til pølser som er like lange som ovnsskuffa (altså den store langpanna som hører til ovnen), og legges inntil hverandre. Når de hever og steker så fyller de hele skuffa, og "smelter" litt sammen så de må brytes/skjæres fra hverandre. Blir lange og store brød. Både min mor og min svigermor har alltid bakt brød sånn, så jeg tenkte det var noe "alle" i den generasjonen (som gjerne har gått husmorskole) gjorde.

Tilfeldig bilde fra Internett

Vet ikke hvor lenge og hvor varmt, det lærte de sikkert på husmorskolen (så det står sikkert i den kokeboka fra Haugesund husmorskole, der står ALT). Men kan høre.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 10-08-20 kl 15:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat