Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-14, 08:37   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det var også en kjepphest for meg tidligere, men ikke nå lenger.
Man har en del dager til fri disposisjon selv og leger må lytte til det pasienten sier. En pasient som er innstilt på sykmelding og spiller kortene sine rett er det vanskelig å ikke sykmelde.
Hadde legen hatt en rekke rent objektive kriterier å gå ut fra hadde det vært uproblematisk å si at legen sykmelder, thats it. Heldigvis blir det subjektive også lagt vekt på, men det krever tillit og der tenker jeg at selv om legen sykmelder så er det ikke bare legen som definerer om pasienten er syk relatert til jobb eller ei.

Man har jo møtt opp hos legen - og kanskje også nettopp med håp eller formål å få en sykemelding med seg når man går. Det er jo en ganske stor forskjell fra å gå på jobb og å akseptere at "det blir det det blir i dag, jeg gjør det jeg klarer".

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat