Tråd: Kordan?
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-07, 12:09   #31
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kordan?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vet jo det, (og det er jo lett for østlendinger å si at man ikke skal skrive på dialekt ) men jeg skriver kun på dialekt med venner og familie som skriver samme dialekt, og da kun på msn, irc, sms og noe på Facebook. Liker det ikke, men "alle" gjør det. Skriver selvsagt aldri på dialekt ellers. Jeg lurte bare på om det var noen regler for skriftlig dialekt eller ikke, siden Ms. Lee reagerte på "kordan".

Østlendinger snakker nå enda mer dialekt enn hva jeg gjør. Jeg har nå -en på slutten av ganske så mange ord der de har -a, ergo snakker de mer nynorsk/dialekt enn hva jeg gjør. At de skal ha det så mye lettere når det gjelder bokmål tror jeg ikke noe på. Jeg sier eg og ikkje og noen andre ord, mens østlendingene nå har tonnevis av ord som ikke er bokmål.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat