Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-10, 20:30   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ille ER det egentlig med pølser?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Selvfølgelig, men det høres jo ut som om han liker masse tilbehør? Da vil han da ikke gå sulten selv om han ikke får pølser? Putt på litt av alt på tallerkenen, så lar han kanskje kjøttet/fisken nærmest være urørt, men han sulter da ikke av den grunn? Poenget mitt er bare at jeg mener man sender galt signal hvis man lar unger får velge mellom fisk og pølser.

Nja, av middagen i dag hadde han kommet til å gå sulten fra bordet. Han smakte vel og merke på fisken, det måtte han, men det ble med den ene biten. Potetene spiste han slett ikke, og det er måte på hvor mett man blir av raspede gulrøtter... Dersom vi hadde hatt pasta (for meg unaturlig til grillmat, men det er nå så) og salat med tomat, agurk og paprika (Ja, og selve salaten da, men de bladene sliter han mer med å spise) hadde han derimot ikke gått sulten fra bordet da.

Da jeg vokste opp likte jeg heller ikke fisk, men jeg fikk aldri velge pølser da, det er sant. Jeg måtte spise et lite fiskestykke, så fikk jeg fiskepinner eller noe sånn (altså, noe med litt fisk) etterpå. Unntatt i jula og påska, når de hadde laks, da skulle det jo være en festmiddag, så jeg fikk/får fortsatt kjøttmiddag. Så å la ham vokse opp med "pølser for jeg vil ikke ha fisk" er ikke så sannsynlig nei. Problemet er vel heller at vi må innføre en god del mer fisk i kostholdet for oss store også...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat