Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-20, 21:41   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Influencere, netthets og hvor går grensen, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det er noe der. Oppmerksomhet er oppmeksomhet, liksom.

Jeg pleier å diskutere influencere når vi har om mediepåvirkning i sosiologi, og heldigvis er de fleste elevene reflekterte og oppegående - når de bare får litt hjelp til å se at det er salg disse folka driver med, og at det er problematisk både å normalisere inngrep på kroppen og å bruke barna sine i markedsføring. Kun en gang har jeg hatt en elev som tydeligvis var fan og syntes alt Sophie Elise måtte finne på var brilliant, uansett.

Jeg prøvde å rapportere bildet, men fant ikke en kategori som passa helt? Forslag? Den er jo problematisk siden teksten referer til et barn, men det er ikke et barn på bildet.

Så bra at dere snakker om det - jeg kjenner heldigvis mange unge som er kritiske til den salige blandingen av liksom-personlige anbefalinger som er kjøpt og betalt, og ofte ikke reklamemerket markedsføring, heftig kroppsfokus og hele familien i arbeid - i hverdag og fest.
Men alt for mange mener at hvis man ikke liker, så kan man jo la være å følge.

jeg tror forøvrig ikke at all pr er god pr. Jeg tror at dårlig håndterte medieoppstuss kanskje gir mange klikk på kort sikt, men det ødelegger jo kredibilitet på sikt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat