Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-20, 13:45   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?

Lærer i vgs her.

Jeg synes de skal avlyse ordinær eleveksamen for 10., Vg1 og Vg2, og eventuelt gjennomføre bare for Vg3 hvis det anses som helt nødvendig. Personlig synes jeg ikke det er det - det må gå an å stole på standpunktkarakterene vi lærere setter i en ekstremsituasjon. Selvsagt er det ofte noen elever som presterer over evne på eksamen og får dratt snittet opp; de vil miste den muligheten. På den andre siden er det jo også noen som går ned, og for dem vil det være en fordel.

For privatister bør eksamen kjøres som planlagt, mener jeg. De trenger dem, og det bør være overkommelig å arrangere eksamen på en forsvarlig måte for denne gruppa. Oppgavene ligger klare - det er bare å kjøre på.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat