Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-19, 08:52   #58
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, det lurer jeg på på generelt grunnlag, egentlig - avklarer man ikke sånt før man reiser?

Det var jo det samme med hun kjæresten til Sandberg også - returnert, men fikk ikke komme inn i Iran og måtte dra hjem igjen.

Jeg lurer også på (generelt, ikke i denne saken) hvor mye det koster å bestikke en grensevakt til å si "nei, du får ikke komme inn igjen i landet!", og vips, så er man ureturnerbar.

Min erfaring fra tidligere arbeidsplass, er at dette er ekstremt krevende. Selv om godkjenning er innhentet på forhånd, kan det oppstå komplikasjoner allikevel. Vi hadde feks en ambassadør i Sverige som kun ville forholde seg til en enkelt ansatt i et visst politidistrikt for å i det hele tatt vurdere å utstede reisedokumenter. I tillegg krever slike prosesser ofte et minimum av samarbeid med de som skal returneres. Og det har de ofte ingen interesse i å bidra til.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat