Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-19, 20:33   #49
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Asylforliket er forhandlet frem på tvers av Stortinget, med i hvert fall AP, SP, Høyre og FrP. AP er vel krystallklare på at de ønsker å kjøre like hardt fortsatt. Så begge blokker har sterke partier som ønsker en streng politikk, og mindre partier (bl.a. V, KrF og SV) som ønsker en oppmykning.

Kjernen her må vel være på hvilke grunnlag man skal innvilge asyl for folk som kommer hit fra Afghanistan (om de kommer via et tredjeland som ikke er Schengenland), tenker jeg? Og jeg syns det er rart at man kan sendes hjem så sant man har en mann i hjemlandet?? Altså mener jeg det er selve regelverket, det som er resultatet av asylforliket, man må se på.

Jeg skjønner at man ikke ønsker en situasjon som for 10-20 år siden, der folk fra Somalia ble innvilget opphold rund baut, nærmest per definisjon, fordi de kom fra et land der deler av landet var i krig. Med den følgen at man har folk som har opphold her, men i store deler av året sender barna til hjemlandet, eller er der selv.

Men Afghanistan har vel ikke trygge områder?

Jeg er for romsligere regler for hvem som skal ha opphold, men også for raskere behandling og raskere utsendelse av de som ikke skal ha opphold etter de reglene man har.

Du oppsummerer det veldig bra Polyanna.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat