Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-19, 12:52   #39
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg har hele tiden vært for bompengefinansiert utbygging av vei, jeg synes at de som bruker veien godt kan betale deler av den. Men: når det er blitt sånn som det er i Oslo nå, hvor bompengene jeg betaler brukes til å finansiere kollektivtilbud som er helt andre steder enn der jeg får nytte for det så merker jeg at det gjør litt vondt i betalingsvilligheten. Ikke minst når de har pepret ytre ring med bommer, jeg må innom to eller tre for å komme meg til sentrum og det er helt greit, men når jeg må igjennom en for å komme meg til f.eks. IKEA (hvor det overhodet ikke går buss til og fra for min del) så kniper det litt. Ikke så mye at det kunne falle meg inn å la det være avgjørende for hvilket parti jeg stemmer for ved valg, så viktig er det ikke for meg, men nok til at jeg gruffer litt innvendig og at jeg begrenser kjøring til steder innafor bommen.

Til vanlig tar jeg tog til og fra jobb og betaler en god slump med penger for årskortet mitt, men med de nye bommene så blir det billig i forhold til å kjøre. Heldigvis har vi en pendlerparkering som det er grei nok plass på, spesielt nå som de innførte betaling på nevnte parkering, og enn så lenge så får jeg sitteplass på toget i ni av ti tilfeller. Men skal det fortsette på denne måten med mangel på utbygging av kollektivtilbudet og økt prising for kjøring så ser jeg glatt for meg at kollektivt kan bli litt mindre greit enn det er nå.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat