Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-08, 23:43   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.913
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Potetstappe uten melk.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har aldri forsøkt å lage det, men hvis du bruker melkefri margarin og litt fløteerstatning (som jeg ikke husker navnet på) så blir det sikkert bra.


Det er sånn jeg lager den. Kok poteter, evt også søtpotet, sellerirot, etc etc. (hvitløk er også godt). Mos med blått smør, som jeg kaller det (dvs melkefri margarin) og Alpro soyafløte. Den funker helt greit. Soyamelk er også greit. Rismelk ville jeg holdt meg unna i denne sammenheng. En dæsj med dijonsennep, salt, pepper. Noen ganger moser jeg litt soltørkede tomater i også. Det er godt. Det er i det hele tatt mye godt å ha i potetmos.

Tips: Potetpresse gir den beste mosen!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat