Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-20, 08:34   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritt skolevalg i grunnskolen

Vi har hatt våre på en barneskole med et ganske dårlig rykte og en ungdomsskole som jeg tror defineres som ganske god. Og begge deler stemmer vel også ganske bra så vidt jeg kan se.

Det jeg ser som helt definerende her er lederen. Å være rektor må være den mest krevende lederstillingen som finnes. Både det faglige og det menneskelige spennet i lederskap. I tillegg til at skolene strupes økonomisk. Jeg tror at kommunene hadde vunnet mye både på å ha bedre rekrutteringsprosesser for rektorer, men også på å bruke mer ressurser på å følge dem opp og gi dem et støtteapparat som ville gjøre det mulig for andre enn dem som er villig til å la jobben være hele livet, å følge det opp på en god måte.

Min mann, som er ungdomsskolelærer, har vært så heldig å jobbe på en skole med flere svært dyktige rektorer, og jeg ser tett hvor mye det har å si for de ansattes trygghet og villighet både til å eksperimentere og å strekke seg litt lengre i arbeidshverdagen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat