Tråd: Angi en nabo
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-17, 10:00   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

For all del, Tally, det er jeg helt enig i. Man vet sjelden nok om naboen til å kunne "angi". Selv om jeg innimellom syns det er fristende å ringe skatteetaten når jeg hører om 100% uføre som jobber svart for å spe på inntekten eller om folk som tar på seg svarte jobber innenfor eget yrke, fordi det er praktisk. Jeg sier innimellom i fra at jeg ikke syns det er greit å snyte systemet, men det blir ofte ikke tatt så godt i mot, for da er man jo bare moraliserende og "blablabla".

Kjenner følelsen, altså. Jeg bare mener at i saker som dette vil man lett få et slags høyreekstremt borgervern som melder folk de mener bryter vilkårene, men som kanskje ikke gjør det. Det er jo en grei måte å skape trøbbel for folk. I mye større grad enn å melde fra om svart arbeid. Det Listhaug og Solberg legger opp til rammer en allerede utsatt gruppe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat